Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΟ ΑΘΛΗΜΑ ΤΟΥ TAEKWON-DO -ΤΟΥ ΑΦΕΝΤΟΥΛΗ Γ.
Σε συσχέτιση με τη μεθοδολογία που εφαρμόζει ο δάσκαλος , μπορούμε να καθορίσουμε τους ρόλους που αυτός αναλαμβάνει , με σκοπό να διευκολύνει την πορεία της διδασκαλίας -εκμάθησης και να γίνει περισσότερο αποτελεσματικός.Έτσι λοιπόν , ο δάσκαλος οφείλειι να αναλάβει ρόλους σύμφωνα με τις σχέσεις που έχει με τους μαθητές του , με τους τρόπους εργασίας που αυτός υοθετεί και τις τεχνικές που χρησιμοποιεί .Πρωταρχικό χαρακτηριστικό η ιδιότητα του μεσάζοντα που θα πρέπει να δίεπει την έννοια δάσκαλος, ανάμεσα στη γνώση και τον μαθητή , του οποίου διευκολύνει τη γνώση (προσανατολίζεται , συνεργάζεται και διαπραγματεύεται τα πάντα την κάθε στιγμή).Ένας δάσκαλος πρέπει να είναι ανθρωπιστής και δημοκράτης , σύμβουλος και διακριτικός οδηγός , ψυχοθεραπευτής , κοινωνιολόγος , μα πάνω απ' όλα παιδαγωγός .Όπως υποδηλώνεται και απο το περιεχόμενο του όρου <<Παιδαγωγική >> , ο δάσκαλος ενασχολείται με την επιστήμη της αγωγής των παίδων, (εξ ου και η σύνθετη ονομασία), κατά την αρμόζουσα ανατροφή και μόρφωση αυτών. Η Παιδαγωγική πραγματεύεται ειδικότερα τις αρχές και τις μεθόδους της ορθής αγωγής των νέων.
Ωστόσο , πέραν των τ΄ εξοχήν χαρακτηριστικών που διέπουν ένα δάσκαλο πολεμικών τεχνών , αξίζει να σταθούμε σ ' ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που σε ύψιστο βεληνεκές και μέγεθος το εξιδανικεύει αποκλειστικά και σε όλο το φάσμα του , ένας δάσκαλος στο άθλημα του παραδοσιακού taekwon-do: Την αγάπη για το παιδί και το μαθητή.Την οφείλει πρώτα στον εαυτό του και μετά στο κοινωνικό σύνολο το οποίο άμεσα επηρεάζει . Θα πρέπει να αγαπά το λειτούργημα του αλλα και τους ίδιους του τους μαθητές έναν προς έναν.Θα πρέπει να τους σέβεται και να προσαρμόζεται σε αυτούς. Να τους στηρίζει , να τους βοηθά , να τους ενθαρρύνει , προσφέροντας τους την εμπειρία της επιτυχίας.Θα πρέπει να αποδέχεται την προσωπικότητα τους και να χρησιμοποιεί τις ιδέες τους . Μόνο υπο αυτές τις προϋπόθεσεις , δημιουργείται μια αυθεντική παιδαγωγική σχέση και ένα ευνοϊκό κλίμα ασφάλειας και << ζεστή ατμόσφαιρα >> , συμβάλλοντας ωστέ να επικρατεί κατα τη διάρκεια της προπόνησης πνεύμα επικοινωνίας και συνεργασίας , μεσω της ανάδρασης.
Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ακόμη περισσότερες πληροφορίες για τα γνωρίσματα που θα πρέπει να διέπουν έναν δάσκαλο στο άθλημα του παραδοσιακού Taekwon-do και τη διαδικασία της διδασκάλίας και εκπαίδευσης των μαθητών . Ωστόσο , αυτό που είναι πιο σημαντικό και κατατάσσεται στην κορυφή της εκπαιδευτικής διδακτικής διαδικασίας ,είναι η διαδικασία της εκπαιδευτικής διαχείρισης.Όπως έχει αναφέρει χαρακτηριστικά και ο παιδαγωγός ,Ανδρουλάκης Γ. , το να διαχειρίζεσαι ένα κοινό μαθητών , έιναι όλο και περισσότερο δύσκολο δίχως κίνητρα για κινητοποίηση της ψυχολογίας του μαθητή.Το να ορίζεις δηλαδή τις γνωστικές του ικανότητες και τις συμπεριφορές του , προϋθέτει τεχνικές ρύθμισης της εξέλιξης μιας μαθησιακής κατάστασης.Ο δάσκαλος στο άθλημα του παραδοσιακού taekwon-do οφείλει να εφαρμόσει τις εκπαιδευτικές τεχνικές εκείνες για να διαχειριστεί αρμονικά την πορεία της αρχικής αναζήτητησης και τα σχετικά φαινόμενα, για να μεταδώσει καλύτερα τη γνώση.Οφείλει να διαχειρίζεται το λόγο , τις κινήσεις και τις προσπάθειες , κινούμενος πάντα σε πνεύμα ανθρωπιστικό και προβάλλοντας στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο αυτό το αίσθημα που διέπει το συγκεκριμένο μοναδικό άθλημα.
ΤΟΥ ΑΦΕΝΤΟΥΛΗ Γ.
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια: